انتخاب نام تجاری مناسب برای کسب و کار
انتخاب نام تجاری مناسب برای کسب و کار

نام های تجاری اهرم های قدرتمند شما برای تبلیغات و معرفی شما به دیگران هستند و نباید از تاثیر گذاری ان ها غافل شد. جستجو وتحقیق پیش از انتخاب نام تجاری یک گام در جهت ماندگاری نام شما برای سال های طولانی است بدون نیاز به اینکه تغییری در ان ایجاد کنید و یا به فکر تعویض نام تجاری خود باشید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در وهله ی اول همواره انچه باعث ماندگاری شما و وفاداری مشتریانتان به شما می گردد، کیفیت محصولات ، ارائه ی خدمات مناسب و مشتری مدار بودن شماست. مناسب ترین و بهترین نام تجاری برای کسب و کارتان را با دانستن نکات زیر هوشمندانه تر انتخاب کنید.
اسامی بی ارتباط به کالا: عموما برخی نام های تجاری ، هیچ ارتباط و نقطه اشتراکی با نوع خدمات و محصولاتی که عرضه میکنند ندارند و تنها از کلمه ها یا حروف ساخته شده اند. یکی از مطرح ترین و مشهورترین نام های تجاری با این ویژگی شرکت اپل (apple) است که کالای عرضه شده با نام تجاری شرکت و معنی ان دارای کوچکترین ارتباطی نیست.
استفاده از علائم بی معنی: شاید تا به حال دقت نکرده باشید اما علامت های تجاریی وجود دارند که کاملا ساختگی و فاقد معنا هستند، به طوری که قبل از اینکه به عنوان برند یا نام تجاری مطرح بشوند هیچ معنا و مفهومی نداشتند، مانند برند کوداک (Kodak) که تنها برای شما یاد اور شرکت کوداک است و بس. از نظر برخی متخصصین این ویژگی یک امتیاز مثبت محسوب می شود زیرا نشانه ی قدرت این علائم است که به خاطر فاقد معنا بودنشان ، تنها یاداور همان شرکت خاص و خدماتشان است و نه هیچ چیز دیگر.
اسامی و علائم غیر مستقیم: برخی اوقات نام تجاری انتخاب شده ، اشاره ای غیر مستقیم به خدمات و محصولات ارائه شده دارد. این موضوع باعث شده که مخاطبان این کالاها و خدمات ، در هنگام مواجه شده با این نام ها و علائم تجاری به فکر فرورفته و به همین علت نام انتخاب شده در ذهنشان ماندگار شود. این موضوع نشان از قدرت درگیرکردن ذهن مخاطب و تاثیر ان بر به یاد ماندن برند دارد، که در این خصوص می توان از گری هاند (greyhound) که اشاره به سرعت دارد نام برد.
اسامی توصیفی: به خاطر داشته باشید که این نام های تجاری قدرت چندانی ندارند به این دلیل که قادر نیستند در ابتدای امر باعث جلب اعتماد مخاطبین و مشتریان شوند. اما در صورت اثبات خدمات مناسب ارائه شده و در نتیجه تجربه رضایت مخاطبان ، تاثیر گذار بوده و باعث جلب اعتماد مشتری شده و در ذهن وی ماندگار می شود که عموما ایجاد این حس اعتماد نیازمند زمانی گاه چندساله است. یک کمپانی معروف در این زمینه نشنال گرید (national grid) است.