آمارهایی در مورد صنعت گلفروشی که از آن ها اطلاعی نداشتید!

آمارهایی در مورد صنعت گلفروشی که از آن ها اطلاعی نداشتید!

حتما تا به حال چندین بار در زندگی­ تان سری به گلفروشی ها زده اید و دسته یا شاخه گلی را برای یکی از عزیزانتان یا برای مناسبتی خاص خریداری کرده اید. اما آیا می دانید که در پشت صحنه تولید و توزیع این گیاهان خوشبو چه می گذرد؟

در این مقاله تولیدات قصد داریم آمار و اطلاعاتی را در مورد این صنعت جذاب به طور کامل برایتان بازگو کنیم. آمارهایی که احتمالا تا به حال از آن ها خبر نداشته اید و به آن ها فکر نمی کردید. بنابراین اگر می خواهید دانستنی های جالبی را درباره گل ها و نحوه تولید و فروش آن ها بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

به طور میانگین سالانه چه میزان گل و گیاه تولید می شود؟

به فرآیند پرورش، خرده فروشی و عمده فروشی گل و گیاهان در سراسر جهان، تجارت گل یا گلفروشی می گویند. این کسب و کار در همه جای دنیا رونق دارد و می توان از آن به عنوان صنعتی پرسود و پرطرفدار نام برد.

با توجه به گزارشی که در سال 2017 ارائه شد، بازار گل در سراسر جهان حدودا 67.3 میلیارد دلار درآمد داشته است. این رقم قابل توجهی است. زمانی که فکر می کنید مردم کشورهای مختلف تقریبا 70 میلیارد دلار را صرف خرید گل می کنند، واقعا متعجب می شوید.

تحلیلگران بازار پیش بینی کرده اند که درآمد این صنعت جذاب تا سال 2026 به حدود 103 میلیارد دلار هم برسد. این رقم، میزان بسیار بالایی است که با دقت به آن می توانید سیر صعودی در رشد احتمالی صنعت گل و گل کاری را به خوبی مشاهده کنید.

این روند افزایشی در پیش بینی های تحلیلگران به دلیل ایجاد تغییرات در سبک زندگی جوامع و ترویج زندگی مدرن مردم است. از سوی دیگر پرورش دهندگان گل و گیاه در حال ابداع و امتحان کردن روش های جدیدی برای رشد و نگهداری گیاهان هستند.

هدف از ارائه انواع جدیدی از گل ها و گیاهان شاخه بریده، ایجاد تقاضای بیشتر و استقبال زیاد خریداران از آن ها است. تقاضا برای گل های جدید و ترند شده روز به روز در حال افزایش است. این تقاضا ها معمولا برای پیشامدها و رویدادهای ورزشی، سیاسی و اجتماعی هستند.

بزرگترین کشورهای تولید کننده گل در جهان

در این بخش قصد داریم 10 کشور برتر در عرصه تولید و پرورش گل و گلفروشی در جهان را به شما معرفی کنیم که بتوانید با پشت صحنه این صنعت بزرگ بیشتر اشنا شوید.

ده کشور برتر جهان در تولید و تجارت گل

  1. هلند

میزان تولید: 52 درصد از کل تولید جهانی

  1. کلمبیا

میزان تولید: 15 درصد از کل تولید جهانی

  1. اکوادور

میزان تولید: 9 درصد از کل تولید جهانی

  1. کنیا

میزان تولید: 7 درصد از کل تولید جهانی

  1. بلژیک

میزان تولید: 3 درصد از کل تولید جهانی

  1. اتیوپی

میزان تولید: 2 درصد از کل تولید جهانی

  1. مالزی

میزان تولید: 1 درصد از کل تولید جهانی

  1. ایتالیا

میزان تولید: 1 درصد از کل تولید جهانی

  1. آلمان

میزان تولید: 1 درصد از کل تولید جهانی

  1. اسراییل

میزان تولید: 1 درصد از کل تولید جهانی

میزان هزینه مردم برای گل در مناسبت های مختلف

در این بخش میزان خرید گل توسط مردم بر اساس مناسبت های مختلف را بررسی کرده و جزییات آن را به کمک داده ها و اطلاعات دریافت شده، بیان می کنیم.

روز ولنتاین (عشاق)

بیشترین میزان فروش روزانه گل در سراسر جهان به روز ولنتاین مربوط می شود. مردم در این روز برای همسران و دیگر اعضای خانواده خود که به آن ها عشق می ورزند، گل خریداری می کنند. طبق آمار بیشترین نوع گلی که در این روز فروش می رود، گل رز است.

روز مادر

آمار نشان می دهند که پس از روز ولنتاین، بیشترین فروش گل برای روز مادر و زن است. خرید گل در روز مادر نه تنها در کشور خودمان ایران، بلکه در سراسر جهان امری مرسوم است؛ به همین دلیل است که دومین رتبه پرفروش ترین مناسبت های سال در صنعت گلفروشی مربوط به این روز می شود.

جشن های تولد

داده های به دست آمده توسط نظرسنجی های مختلف حاکی از این است که پس از روز ولنتاین و روز مادر، بیشترین آمار خرید گل برای مناسبت های تولد است. افراد برای سالروز تولد دوستان و خانواده خود گل خریداری می کنند که باعث خوشحالی بیشتر آن­ ها شود.

طبق نظرسنجی ها، 24 درصد از فروش سالانه گل را خرید برای مناسبت های تولد تشکیل می دهد.

پرطرفدارترین گل جهان

همان طور که احتمالا بسیاری از شما می دانید، گل رز پرطرفدارترین گل جهان به شمار می آید و در هر نقطه ای از دنیا طرفداران بسیاری دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید که به شما بگوییم که چرا این گل آنقدر محبوبیت زیادی دارد.

تاریخچه گل رز

گل رز یکی از قدیمی ترین گل ها در عصر حاضر است. با تکیه بر فسیل های یافته شده از آسیا، آمریکای شمالی و اروپا می توان گفت که این گل حدودا 35 میلیون سال پیشینه دارد.

سال 107 میلادی مردم تاجی که از گل رز زرد تهیه شده بود را یافتند. این تاج گل قدیمی ترین گل روی زمین است. البته لقب قدیمی ترین گل زنده در جهان، متعلق به بوته گل رزی است که روی دیوار کلیسای هیلد شایم در آلمان وجود دارد.

در گذشته رزهای طبیعی تنها در رنگ های صورتی و سفید موجود بودند؛ اما کشور چین دارای رزهایی زرد رنگ بود و باغبانان چینی سال‌های زیادی تلاش کردند که از این رزهای زرد نژادی قوی تر و با دوام تر بسازند. امروزه اگر سری به گلفروشی های شمال تهران یا بهترین گلفروشی شرق تهران بزنید، می توانید این گل زیبا را در رنگ های متنوع مشاهده کنید.

معنی گل رز

اکثرا در جامعه می بینیم که مردم از میان معانی مختلفی که گل رز دارد، فقط یکی از معنی ها را می شناسند؛ عشق و محبت. به همین دلیل است که می بینیم اکثرا برای هدیه دادن به افرادی که دوستشان دارند، از گل رز استفاده می کنند. بنابراین گل رز در فرهنگ عمومی به اصلی ‌ترین نماد عشق و دوست داشتن تبدیل شده است.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم دانستنی هایی را در مورد صنعت گلفروشی و انواع گل ها برایتان بازگو کنیم که احتمالا همه افراد را به خود جذب می کند. این صنعت زیبا رمز و رازهایی دارد که برای شنونده غیر قابل باور است.

دیدگاه ها

امتیاز:
2022-07-03، معین

سلام ممنون از سایت خوبتون

آیا این دیدگاه مفید بود؟

0

دیدگاه خود را ثبت کنید

امتیاز:
1401/6/12

مطالب مرتبط

پلتفرم تولیدات علاوه بر اینکه گام به گام تا پیشرفت کسب و کارتان همراه با شماست، سعی بر آن دارد تا اطلاعات تخصصی را که هر مدیر و دارنده ی کسب و کاری باید بداند، در اختیار شما بگذارد و علاوه بر ساختن حرفه ای مجموعه تان، مدیران حرفه ای نیز پرورش دهد.

کمپانی مرتبط