تولیدات میشه مفهوم تیرآهن دست دوم رو به من توضیح بدی؟

تولیدات میشه مفهوم تیرآهن دست دوم رو به من توضیح بدی؟

از مهم ترین اجزای یک ساختمان تیرآهن است که به لحاظ اهمیت در رتبه بندی بالایی قرار دارد.

زمانی که سازهای قدیمی به هر علتی تخریب می شوند، آهن های قدیمی آن نیز قابل استفاده هستند و در نتیجه می توان گفت که می توان آنها را تحت عنوان آهن دست دوم خریداری نمود. و در صورتی که تیرآهن از ویژگی های سالمی برخوردار باشد در ساختمانی های مسکونی از آن استفاده می شود و در غیر این صورت بازیافت می شود و مجدد از آن محصولات جدید می سازند. به همین جهت سایت تولیدات از مهم ترین پلتفرم های اطلاع رسانی در کشور است که در زمینه مشاغل بسیار فعالیت دارد و به خصوص آدرس مرکز فروش آهن در تهران و سایر شهرهای ایران را برای شما به طور کامل دسته بندی کرده است که می توانید به راحتی در این سایت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید.

مفهوم تیرآهن دست دوم

به تیرآهنی که یک بار در صنعت ساختمانی و موارد دیگر استفاده شده و سپس مجددا از آن استفاده شود، آهن قراضه و یا تیرآهن دست دوم می گویند.

تیرهایی با سطح مقطع I و H در بازار عرضه می شود را نمی توان مجدد در صنعت ساختمان استفاده کرد چرا که این تیرآهن نقش اصلی در ساختمان داشته و بار اصلی را حمل می کنند و می توان گفت که چنانچه این تیرآهن دچار ضربات فیزیکی باشد قدرت تحمل خود را از دست می دهد و دیگر کارایی ندارد. به همین جهت بهتر است که شما در سایت تولیدات، مرکز فروش آهن آلات ساختمانی را پیدا کنید و سپس به آن جا رجوع نمایید.

اهمیت تیرآهن چیست؟

همان طور که گفته شد از اجزای مهم یک ساختمان در مرتبه اول، آهن آلات آن است که در شیوه های گوناگون در سایت استفاده می شود و می توان گفت که یکی از گران ترین اجزای ساختمان است به همین دلیل شما بایستی از مرکز فروش بازار آهن در تهران به خوبی مطلع باشید که برای آن کار بهتر است که به سایت تولیدات رجوع نمایید و آدرس هر کدام را به تنهایی ببیند و چنانچه دارای مرکز خرید آهن تهران و یا شهرهای دیگر هستید بهتر است که هر چه زودتر به این سایت ملحق شوید.

آیا می توان از هر تیرآهن دست دومی استفاده کرد؟

نکته ایی که در این خصوص وجود دارد این است که این آهن ها ممکن است که به دلیل ضربه خوردن دچار مقاومت پایین و کیفیتی نامناسب شده باشد و چنانچه قصد استفاده از آن وجود داشته باشد بایستی که تمام ملاحظات رعایت شده باشد چرا که استفاده از آهن آلات با مقاومت پایین به استحکام ساختمان ضربه می زند و ممکن است که جان هزاران نفر در این بین به خطر افتاد. در نتیجه می توان گفت که بهتر است در صورت خرید از مرکز فروش ضایعات آهن در تهران و یا سایر شهرهای ایران از این موضوع مطمئن شوید.

تیرآهن دست دوم

تیرآهن دست دوم از جمله مقاطع فولادی ست که در بازار خرید و فروش قابل توجهی دارد. تیرآهن دست دوم به تیرآهنی گفته میشود که در یک ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است و مجددا وارد چرخه استفاده و خرید و فروش می شود. این تیرآهن ها در دسته آهن قراضه قرار میگیرند.

تیرهایی با سطح مقطع I و H می توانند به صورت استوک خرید و فروش شوند. این تیرها عموما برای استفاده مجدد در ساختمان مناسب نیستند چرا که نقش بسیار مهمی در تحمل بار دارند و ممکن است مشخصات فیزیکی آنها در اثر استفاده قبلی تغییر کرده باشد و تحمل نیروهای محوری و برشی در کاربری جدید را نداشته باشند.

کاربرد تیرآهن دست دوم

اصولا از آهن قراضه در ساختمان هایی استفاده می شود که نیاز به مقاومت کمتری دارد. میزان تحمل یک ساختمان بستگی به رفت و آمد آن دارد و بر اساس ان تعین خواهد شد. در واقعه هرچه استفاده از کاربری یک ساختمان کمتر باشد، به آهن های مقاوم تری نیاز دارد. در واقع بهتر است که در ساخت و ساز این ساختمان ها از آهن قراضه استفاده نمی شود. سوله های فلزی، انبارها و دیگر موارد شبیه به این موضوع نیاز به استفاده از آهن قراضه دارد.

زنگ زدایی اولین کاری است که در زمان استفاده از تیرآهن دست دوم بایستی انجام شود. که این کار به شیوه های مختلف انجام می شود این کار به کمک فشار هوا، ماسه و شن، زنگ و روغن و گریس از سطح آهن پاک انجام می شود. زمانی که لکه های سیمانی روی آهن وجود دارد نیز به این شکل انجام می شود.

در صورتی که تیرآهن ضربه های کمتری دیده باشد و از لحاظ مقاومت نیز مشکلی نباشد می توان آن را در ساختمان های مقاوم به کار استفاده کرد.

بهتر است که تیرآهن حتما توسط کارشناسان بررسی شود و از نظر و خوردگی و عمق آن نیز مورد توجه قرار بگیرد. و در صورتی که آهن قراضه تشخیص داده شود، بایستی کاملا بازیافت شود.

کیفیت تیرآهن دست دوم چگونه است؟

قطعا کیفیت تیرآهن دست دوم، پایین تر است به شکلی که اگر از تیرآهن دست اول به عنوان یک طاق اصلی استفاده شده باشد، دیگر در استفاده مجدد آن همان نوع استفاده را نخواهد داشت و در نتیجه زنگ زدگی و خوردگی و همچنین آثار جوش و مصالح نیز روی تیرهای دست دوم عموما دیده می شود.

سایت تولیدات ارائه کننده خدمات در حوزه آهن آلات

این سایت در حوزه صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد و می توان گفت که در این سایت شما می توانید به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی یک لیست از مرکز فروش آهن آلات دست دوم را مشاهده کنید و بنا بر شهر سکونت خود آن فروشگاه را انتخاب کنید و سپس به آنجا مراجعه نمایید. و یا اینکه چنانچه دارنده یک شغل در این حوزه هستید می توانید اطلاعات کامل فروشگاه خود را بدهید تا در این سایت جهت دیده شدن بیشتر ارائه دهید.

کلام آخر

همان طور که در این مقاله گفته شد، تیرآهن دست دوم یکی از کاربردی ترین وسایل در صنعت ساختمان است که می توانید آن ها را مرکز خرید و فروش آهن آلات دست دوم پیدا کنید و در ساختمان خود بنا بر نوع کاربری آن استفاده کنید چرا که آهن آلات دست دوم را نمی توان در هر جایی استفاده کرد.

دیدگاه ها

نظری یافت نشد

دیدگاه خود را ثبت کنید

امتیاز:
1401/5/24

مطالب مرتبط

پلتفرم تولیدات علاوه بر اینکه گام به گام تا پیشرفت کسب و کارتان همراه با شماست، سعی بر آن دارد تا اطلاعات تخصصی را که هر مدیر و دارنده ی کسب و کاری باید بداند، در اختیار شما بگذارد و علاوه بر ساختن حرفه ای مجموعه تان، مدیران حرفه ای نیز پرورش دهد.

کمپانی مرتبط