آشنایی با اصول طراحی لباس

آشنایی با اصول طراحی لباس

طراحی لباس امروزه یکی از زیبا ترین هنرهایی است که هر فرد می تواند در مسیر زندگی خود با آن آشنا شود و در نتیجه یک کسب وکار پر رونق را راه اندازی کنید. اما اولین قدم برای این کار این است شما ابتدا این هنر را به خوبی فرا بگیرید و سپس با تمرین فراوان وارد بازار کار شوید و طرح های خود را ارائه دهید.

به همین جهت ما در سایت تولیدات اطلاعات کاملی در خصوص لیست آموزشگاه های طراحی لباس در تهران و سایر شهر های ایران در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید به خوبی آموزشگاه مد نظر خود را پیدا کنید.

آشنایی با اصول اولیه طراحی لباس

1. استفاده از یک مداد خوب برای شروع کار

اولین کاری که شما بایستی انجام دهید این است که یک مداد سفت و سربی تهیه کنید و کار خود را با استفاده از آن شروع نمایید. از دلایلی که پیشنهاد می شود این مداد را انتخاب نماید این است که شما می توانید در صورت خطا به راحتی آن را پاک کنید و هیچگاه موجب پاره شدن کاغذ شما نخواهد شد و از طرفی دیگر این مدادت بسیار سبک است و دست شما را در حین طراحی خسته نمی کند. بهترین مداد برای شروع مداد H است که معمولا آن را در هر نوشت افزاری آن را پیدا خواهید کرد. در نتیجه از طریق سایت تولیدات به نزدیکترین آموزشگاه طراحی لباس مراجعه نموده و از همان ابتدا وسایل ضروری و لازم خود را بخرید.

2. تمام ژست های یک طراحی لباس را در نظر بگیرید.

برای این کار بایستی قبل از طراحی لباس مدن نظر خود، تمام ابعادی که آن مدل در ژست خود دارد را تصور کرده و سپس سعی نماید که ژست های متفاوت را طراحی و به نمایش درآورید. به طور مثال مدل شما یک بار راه می رود و یا اینگه به حالت نشسته نیز مدل لباس خود را نشان می دهد.

علت این کار این است که شما بایستی که طرح خود را در تمامی حالات مختلف معرفی نمایید.

3. خودتان الگوهای لباس خود را طراحی کنید.

برای این کار در ابتدا بایستی که بر روی کاغذهای ساده چندین بار الگو را طراحی کنید و سپس بتوانید که آن را بر روی کاغذ پیاده کنید پس در نتیجه ترسیم درست الگو های دوخت برای خیاطی یکی از مهم ترین کارهایی است شما در این حوزه بایستی در آموزش طراحی لباس تهران و یا شهر محل سکونت خود فرا بگیرید.

چگونگی ترسیم یک الگو در طراحی مدل لباس

1.ترسیم خط تراز

برای این کار در ابتدا خط تراز را رسم نمایید.این را ابتدا از نوک سر تا انگشتان این الگو و خط را ترسیم کنید و برای نشان دادن کله از بیضی نیز استفاده نمایید و می توان گفت که این کار مهمترین قسمت در ترسیم خط تراز است که از قسمت سر شروع می شود و تا انتها ادامه پیدا می کند.

2. طراحی لگن

در طراحی لباس و یا کاراکتر مهمترین بخش طراحی لگن است که شخص بایستی در ابتدا لگن فیگور را با توجه به سایز و ابعاد بررسی کند هرچه سایز اندام شما بزرگتر باشد ابعاد لگن نیز بزرگ تر است. برای این کار بایستی که مربعی با اضلاع مساوی رسم کنید و سپس ادامه ی فیگور را طراحی کنید.

3. طراحی بدن و شانه ها

در این جا بایستی که بعد از مراحل بالا، طراحی بدن و شانه است. در واقع خطوط بدن فیگور را از سمت مربع لگن به سمت بالا طراحی نمایید و این دو خط که مربوط به گودی کمر است بایستی که به داخل باشد و عرض شانه بایستی که به اندازه عرض بالای لگن طراحی شود.

بعد از آن که کار تمام شود بایستی که بالا تنه ی طرح شما مانند یک انسان واقعی به نظر برسد. استفاده از مجلات و عکس های به روز می تواند به شما در روند این مسیر بسیار کمک می کند.

4. طراحی سر و گردن

در این خصوص بایستی که عرض گردن مدل باید یک سوم عرض شانه ها و نیمی از طول یک سر قرار گیرد. زمانی که گردن را رسم کردید بهتر است که سر را طوری طراحی کنید که متناسب با گردن شما باشد.هر چه سر را بهتر و بزرگتر طراحی کنید، صورت شما جوانتر به نظر می رسد.

5. طراحی ران ها و ساق ها

بعد از موارد بالا شما بایستی پاهای فیگور خود را طراحی کنید و همانطور که میدانید پا ها بلندترین اجزای الگوی شما هستند که بایستی آن را چندین برابر بالاتنه رسم کنید. در این خصوص، پاها همچنین به دو قسمت ران ها و ماهیچه ساق پا تقسیم می شوند. این نکته را مد نظر داشته باشید که اصولا طراحان لباس، پاهای اندام خود را بلندتر طراحی می کنند تا اندام فیگور آن ها زیباتر به نظر برسد.

6. طراحی عرض بالا هر کدام از ران ها

قسمت که بالای هر ران قرار دارد از نظر عرض بایستی که تقریبا به اندازه عرض سر فیگور باشد و بعد از آن به صورت مخروطی شکل به سمت پایین تر و تا سر زانوها امتداد پیدا کند.

در نهایت پس کار شما با طراحی پاها به اتمام می رسید و شما فیگور اولیه خود را طراحی نموده و به اتمام رسانده اید. پس می توان گفت شما تا این مرحله یک فیگور خوب طراحی نموده اید و تمام تلاش خود را نموده تا یک طرح اولیه را اتدود بزنید. به همین جهت بهتر است که نزدیکترین آموزشگاه طراحی لباس را پیدا کرده و با مراجعه به آن بتوانید این اصول اولیه را به بهترین شکل فرا بگیرید.

تولیدات در مسیر طراحی لباس به شما چه کمکی می کند؟

تولیدات به عنوان یک پلتفرم بزرگ در جهت معرفی کسب و کار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید که بهترین آموزشگاه های طراحی لباس را پیدا کرده و سپس با مراجعه به آن مهارت های لازم را فرا بگیرید. از طرفی دیگر نیز بهترین آموزشگاه های طراحی لباس می توانند که با اعتماد به سایت تولیدات این مسیر را جهت معرفی مشاغل خود انتخاب نمایند.

کلام آخر

ما در این مقاله در خصوص چگونگی طراحی فیگور اولیه که مهمترین بخش از آموزش طراحی لباس است را برای شما توضیح داده ایم تا بتوانید به خوبی با موارد اولیه آن آشنا شده و بتوانید به عنوان یک طراح لباس وارد به عرصه ی کار شوید. علاوه بر آن سایت تولیدات در مسیر رشد کسب وکار ها گامی بزرگ برداشته و تمام تلاش خود را کرده است تا شما را در این حوزه به خوبی معرفی افراد بسیاری با شما نیز آشنا شوند.

دیدگاه ها

نظری یافت نشد

دیدگاه خود را ثبت کنید

امتیاز:
1401/7/6

مطالب مرتبط

پلتفرم تولیدات علاوه بر اینکه گام به گام تا پیشرفت کسب و کارتان همراه با شماست، سعی بر آن دارد تا اطلاعات تخصصی را که هر مدیر و دارنده ی کسب و کاری باید بداند، در اختیار شما بگذارد و علاوه بر ساختن حرفه ای مجموعه تان، مدیران حرفه ای نیز پرورش دهد.

کمپانی مرتبط

Array