خدمات شبکه به چه معنی است؟

خدمات شبکه به چه معنی است؟

استفاده از اینترنت و شبکه های کامپیوتری روز به روز در حال گسترش است؛ به همین علت است که خدمات شبکه های کامپیوتری از جمله نصب، راه اندازی و نگهداری شبکه از طریق افراد متخصص و شرکت های مرتبط دارای کاربردهای زیاد است. در حال حاضر بین تجارت و شبکه های کامپیوتری ارتباطی قوی وجود دارد و به همین دلیل مهم است که به شخص یا شرکت ارائه دهنده خدمات اطمینان داشت.

در این مقاله همین موضوع را توضیح خواهیم داد و پس از تعریف این خدمات و ویژگی های مربوط به آن به معرفی چند شرکت که ارائه این خدمات را انجام می دهند، می پردازیم. با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

خدمات شبکه چیست؟

مجموعه ای از خدمات و سرویس هایی که ارائه آن به کاربران از طریق شرکت ها و موسسه های فعال در این زمینه صورت می گیرد، خدمات شبکه گفته می شود. این خدمات ممکن است ارائه خدمات خاصی را انجام دهند یا در مواردی مانند ذخیره اطلاعات خاص یا یکپارچه سازی کاربران مورد استفاده قرار گیرند.

نصب و راه اندازی این خدمات روی یک یا چند سرور انجام می شود و به بزرگی و موارد استفاده آنها بستگی دارد. کاربران، مدیران و سایر سرویس ها خدمات را دریافت می کنند.

خدمات و سرویس های شبکه

خدمات و سرویس های ارائه شده به شرکت ها و مجموعه ها از طریق شبکه های کامپیوتری شامل موارد زیر است:

ارتباطات اینترنتی، ویدئو کنفرانس از راه دور، پرینتر تحت شبکه، اشتراک گذاری فایل، استفاده از دوربین مدار بسته در شبکه و همچنین تکنیک انتقال تصاویر در شبکه، استفاده از نرم افزارهای مالی و انبارداری تحت شبکه، استفاده از پرتال سازمانی و وب سایت ها و غیره.

میزان بسیار زیادی از فعالیت سازمان ها و موسسه ها و کاربران خانگی وابسته به استفاده از شبکه هستند و در صورتی که قطعی یا هرگونه اختلال در شبکه رخ دهد، ممکن است مجموعه با از دست رفتن مشتریان خود مواجه شده یا دچار ضرر مالی شود.

خدمات ارائه شده در زمینه های شبکه کامپیوتری بسیار گوناگون هستند و به طور کلی دسته های زیر را در بر می گیرند:

  • خدمات نصب و راه اندازی شبکه
  • مشاوره و ارائه راهکار تخصصی
  • پشتیبانی شبکه های کامپیوتری
  • خدمات زیرساخت شبکه

نصب و راه اندازی شبکه

یکی از خدمات برخی از شرکت های ارائه خدمات و سرویس های شبکه، نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری است. سایر خدمات آنها به جابجایی و نقل مکان به دفتر جدید ارتباط دارد. در چنین حالتی برچیده شدن کل شبکه و انتقال به ساختمان جدید لازم است.

نصب و راه اندازی تمامی تجهیزات در ساختمان جدید ضرورت دارد. اجرای این کار باید با توجه به سبک شبکه های قبلی و توپولوژی به کار رفته در آن باشد تا مانع از بروز اختلال در کارهای شبکه شود. در برخی از موارد کل محیط نیاز به کابل کشی مجدد و پیاده سازی دوباره ساختار شبکه دارد.

مدیریت و پشتیبانی شبکه

بررسی و سرویس شبکه های کامپیوتری باید به صورت دوره ای انجام شود. سرویس های دوره ای از خرابی ها و قطعی های بی موقع جلوگیری می کنند. اجرای مدیریت و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری باید به صورت مستمر و دوره ای باشد. مدیریت صحیح و بهینه مانع از خرابی های احتمالی می شود و در صورت بروز مشکل به حل مشکل می پردازد.

حفظ و نگهداری شبکه

از مهم ترین خدمات شبکه های کامپیوتری می توان به حفظ و نگهداری شبکه اشاره کرد. این کار موجب محافظت از شبکه آی تی در مقابل طیف وسیعی از مشکلات احتمالی می شود.

خدمات امنیت شبکه

از مهم ترین بخش های خدمات شبکه می توان به امنیت شبکه اشاره کرد که از نفوذ غیرقانونی به شبکه جلوگیری می کند. با بزرگ تر و وسیع تر شدن یک مجموعه نیاز به امنیت آن بیشتر می شود. از دست رفتن اطلاعات می تواند اعتبار و مجموعه مورد نظر را دچار آسیب جدی کند.

ارتباط خدمات شبکه با کسب و کار امروزی

در حال حاضر یکی از عوامل مهم برای هر مجموعه ای این است که از خدمات شبکه استفاده کند تا کسب و کارهای امروزی گسترش پیدا کنند. هر مجموعه ای با برنامه ریزی درست برای رسیدن به اهداف می تواند این خدمات را مورد استفاده قرار دهد.

مزایای استفاده این خدمات می تواند شامل مواردی شود که عبارتند از: بالا بردن راندمان کاری، بهبود سرعت عمل در کار، داشتن گزارش های متعدد، جلوگیری از اتلاف زمان کارکنان و کارمندان، صرفه جویی در هزینه، دسترسی به اطلاعات و غیره.

معرفی شرکت های خدمات شبکه

  • آتبین رایانه

زمینه های فعالیت: مشاوره، پشتیبانی، انتقال داده، نرم افزار و سخت افزار

آدرس: تهران، خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، خیابان چهارم، شماره سه، طبقه چهارم

  • آسان پرداز

زمینه های فعالیت، مشاوره، پشتیبانی، آموزش، نرم افزار، سخت افزار

آدرس: تهران، خیابان حافظ شمالی، پایین تر از کریم خان، نبش کوچه نور، شماره یک

  • آلاله پرداز تهران

زمینه های فعالیت: انتقال داده، مشاوره، اتوماسیون، پشتیبانی، آموزش، نرم افزار و سخت افزار

آدرس: تهران

  • آلفا افزار

زمینه های فعالیت: مشاوره، انتقال داده، پشتیبانی، آموزش، نرم افزار و سخت افزار

آدرس: تهران، ابتدای بزرگ راه مدرس، نبش خیابان زهره، ساختمان پنجاه و نه، طبقه دوم

  • آوین تک

زمینه های فعالیت: مشاوره، پشتیبانی، اموزش و نرم افزار

آدرس: تهران، میدان توحید، ابتدای ستارخان، کوثر یکم، پلاک هشت، واحد دو

  • ارتباطات کامپیوتری پارس اصفهان

زمینه های فعالیت: انتقال داده، پشتیبانی، آموزش، مشاوره، نرم افزار و سخت افزار

آدرس: اصفهان، خیابان طالقانی، نارون، ساختمان پارس

  • اصفهان رایانه سبز

زمینه های فعالیت: مشاوره، اتوماسیون، آموزش، پشتیبانی، نرم افزار و سخت افزار

آدرس: اصفهان، خیابان کاشانی، بعد از بیمارستان کاشانی، ساختمان صندوق قرض الحسنه هجرت

  • اندیشگان

زمینه های فعالیت: مشاوره، پشتیبانی، آموزش، سخت افزار و نرم افزار

آدرس : تهران، خیابان طالقانی، ابتدای بهار جنوبی، شماره صد و بیست و سه

  • ایده نگار سیستم (توسعه کامپیوتر)

زمینه های فعالیت: نرم افزار، انتقال داده، اتوماسیون، مشاوره و سخت افزار

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان ونک، کوچه شانزده، شماره پنج

  • ایران ارقام

زمینه های فعالیت: انتقال داده، مشاوره، آموزش، پشتیبانی، نرم افزار و سخت افزار

آدرس: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سپند غربی، شماره هشتاد و دو

کلام آخر

مجموعه فعالیت ها و خدماتی که مواردی مانند نصب و راه اندازی، استفاده، بهره برداری، رفع عیوب مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات و شبکه را در یک مجموعه انجام می دهد، خدمات شبکه نام می گیرد. استفاده از شبکه های کامپیوتری در همه حیطه های کسب و کار و مجموعه ها به چشم می خورد.

بهره بردن از این گونه خدمات و کامپیوتر برای مجموعه های مختلف ضروری است و می توان آن را مهم ترین نیازهای کسب و کار به شمار آورد.

خدمات شبکه ای مواردی مانند راه اندازی شبکه های اکتیو و پسیو، رفع عیب و ایرادهای شبکه، پشتیبانی و نگهداری شبکه و غیره را در بر می گیرد.

در این راستا اگر شما هم به دنبال بهترین مرکز خدمات شبکه در شهر خود هستید، بدانید که تولیدات نوعی خدمات نرم افزاری تحت وب به شمار می آید که می تواند تولیدی های کشور را معرفی کند. تولید کنندگان، صنایع گوناگون و ارائه دهندگان خدمات می توانند در سایت تولیدات عضو شوند.

پس از ارائه مدارک باید منتظر ارزیابی میزان اعتبار مدارک خود باشند. این امر می تواند حس اعتماد را در جستجوگران افزایش دهد. در نتیجه شما با مراجعه به وبسایت تولیدات آدرس و اطلاعات مرکز خدماتی مورد نظر خود را به راحتی خواهید یافت.

دیدگاه ها

نظری یافت نشد

دیدگاه خود را ثبت کنید

امتیاز:
1401/7/19

مطالب مرتبط

پلتفرم تولیدات علاوه بر اینکه گام به گام تا پیشرفت کسب و کارتان همراه با شماست، سعی بر آن دارد تا اطلاعات تخصصی را که هر مدیر و دارنده ی کسب و کاری باید بداند، در اختیار شما بگذارد و علاوه بر ساختن حرفه ای مجموعه تان، مدیران حرفه ای نیز پرورش دهد.

کمپانی مرتبط