شرکت های خدمات اینترنت چه محصولاتی را ارائه می دهند؟

شرکت های خدمات اینترنت چه محصولاتی را ارائه می دهند؟

شرکت های خدمات اینترنت سال ها است که در ایران مشغول به کار هستند، چرا که اینترنت این روزها تبدیل به یک بخش جدانشدنی از زندگی ما شده است.

برای آشنایی بیشتر شما با آن ها این مقاله را به بررسی محصولاتی اختصاص داده ایم که این شرکت ها به مشتریان خود ارائه می دهند. همینطور شرکت هایی را به شما معرفی می کنیم که این خدمات را در اختیار شما می گذارند.

با انواع اینترنت در ایران آشنا شوید

در ادامه برخی از انواع اینترنت ها را به شما معرفی خواهیم کرد که در ایران نیز توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

اینترنت ADSL

سال ها است که اینترنت ADSL وارد کشور ما شده است و بیشتر شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت به طور گسترده آن ها را به فروش می رسانند.

شیوه استفاده از آن به این صورت است که برای اتصال به اینترنت از طریق آن به خط تلفن و سیم کشی نیاز است. بالاترین سرعتی که این ADSL ها دارند، ۲۴ مگ بر ثانیه است.

اتصال به اینترنت با آن ها برای استفاده محدودیتی به وجود نمی آورند و سال ها است که در میان ایرانیان از محبوب ترین محصولات اینترنتی به شمار می آیند.

کیفیت اینترنتی که از طریق ADSL حاصل می شود، به عواملی مانند فاصله شما با مرکز مخابراتی و کیفیت سیم کشی ساختمانتان بستگی دارد. به یاد داشته باشد که برای استفاده از این محصول باید خط تلفن داشته باشید.

اینترنت VDSL

سرعت دانلود از طریق این محصول ۵ برابر ای دی اس ال بوده و سرعت آپلود نیز ۱۰ برابر آن است. همینطور باید بدانید که برای استفاده از آن هیچ نیازی نیست که در زیرساخت های خود تغییری به وجود بیاورید.

حداکثر سرعتی که شما برای دانلود می توانید از طریق این دستگاه ها به دست آورید، ۳۰۰ مگ بر ثانیه است و آپلود این میزان ۱۰۰ مگ بر ثانیه است. اینترنت VDSL در حال حاضر در تمام ایران در دسترس نیست.

بنابراین قبل از این که اقدام به خرید آن داشته باشید، باید اطمینان حاصل کنید که این امکان در محل زندگی شما فراهم شده است.

به شما توصیه می کنیم در صورتی از VDSL استفاده کنید که هدف شما استفاده های حرفه ای که نیاز به سرعت بسیار بالا دارند، باشد، چرا که هزینه های سرویس های VDSL بالاتر از ای دی اس ال و حجم آن کمتر خواهد بود.

اینترنت فیبر نوری

شرکت های خدمات اینترنتی اینترنت فیبر نوری نیز ارائه می دهند. تفاوت اصلی این نوع از اینترنت با دیگر شیوه های اتصال به اینترنت تفاوت در ساختار سیم کشی است.

برای استفاده از چنین اینترنتی نیاز است که شرکت ارائه دهنده، سیم کشی محل را به طور کلی تغییر دهد. در ایران استفاده از چنین اینترنتی بسیار بسیار محدود است.

نکته جالب در رابطه با این نوع از اینترنت این است که بر خلاف دو نوعی که قبل تر راجع به آن ها اشاره کردیم، شما نیازی ندارید که به مرکز مخابرات وصل باشید.

اینترنت TD-LTE

این نوع از اینترنت پرسرعت با سرویس های بی سیم ارائه داده می شوند. در ایران حداکثر سرعت از این طریق ۸۰ مگابیت بر ثانیه است.

اینترنت بی سیم

ارائه اینترنت بی سیم محصول دیگری است که شرکت های خدمات اینترنتی به مشتریان خود ارائه می دهند. انواع اینترنتی که پیش تر در رابطه با آن ها صحبت کردیم، برای دسترسی به اینترنت نیاز به زیرساخت های تلفن و سیم کشی دارند که همین امر مشکلات زیادی را به همراه می آورد.

این مشکلات در اینترنت بی سیم تا حد زیادی رفع شده است. در این شیوه اینترنت از طریق دکل ها فراهم می شود. با استفاده از گیرنده رادیویی و سایر تجهیزات به شکل بی سیم به سرویس دهنده ها وصل می شوند. کیفیت چنین اینترنتی به ارتفاع ساختمان و فاصله تا آنتن سرویس دهنده بستگی دارد.

معرفی برخی شرکت های ارائه دهنده اینترنت

بهتر است که در این قسمت با تعدادی از شرکت های ارائه دهنده محصولات و خدمات اینترنتی آشنا شوید.

شرکت صفر و یک

تنها یکی از این شرکت ها در ایران شرکت صفر و یک است که کاربران بسیاری از آن ها رضایت دارند. انواع خدمات اینترنتی از جمله فروش بسته های اینترنتی توسط این شرکت به مشتریان ارائه می شود.

از طریق این شرکت می توانید انواع خدمات مربوط به اینترنت وی دی اس ال و ای دی اس ال را دریافت کنید. تعدادی از دیگر خدمات آن ها عبارت هستند از:

  • خدمات اینترنت سازمانی
  • انواع سرورهای اینترنتی
  • سرویس های اداری
  • انواع اینترنت خانگی
  • سرورهای مجازی و اختصاصی

شاتل

شاتل یکی از قدیمی ترین شرکت های خدمات اینترنتی به شمار می آید و از اولین شرکت هایی بود که در ایران اقدام به ارائه خدمات اینترنتی کرد.

اینترنت هایی که می توانید از این شرکت دریافت کنید، عبارت هستند از: فیبر نوری، ADSL و TD-LTE. یکی از مزیت هایی که با خرید خدمات این شرکت دریافت می کنید، پشتیبانی پس از فروش آن است.

های وب

این شرکت نیز با خدماتی که به مشتریان خود بعد از سال ها ارائه داده، توانسته است که اسم و رسم خوبی برای خود به وجود بیاورد.

شرکت مخابرات

شرکت مخابرات دیگر شرکت مهمی است که در حال حاضر یکی از بهترین و محبوب ترین شرکت ها در این زمینه به شمار می آید. خدمات این شرکت بسیار متنوع است. به خاطر قیمت مناسب بسته های آن، این شرکت محبوبیت زیادی بین مردم دارد.

انواع اینترتی که از طریق این شرکت می توانید تهیه کنید، شامل فیبر نوری، اینترنت ماهواره ای و… می شود. تا به حال استفاده کنندگان آن رضایت خوبی از این شرکت نشان داده اند.

آیا شرکت های خدمات اینترنت به فروش قطعات کامپیوتر نیز می پردازند؟

در جواب باید بگوییم که خیر. این محصولات را باید از مراکز مربوط به قطعات کامپیوتر تهیه کنید.

در پایان

در این مقاله ما به شما کمک کردیم که با انواع اینترنت و همینطور شرکت های خدمات اینترنت آشنا شوید. در سایت تولیدات لیست کامل و خدمات شرکت های ارائه دهنده اینترنت جمع آوری شده تا بتوانید راحت تر شرکت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در نهایت از طریق آشنایی با آن ها شما می توانید به سایت های این مراکز مراجعه کرده و قیمت ها و بسته های هر یک از آن ها را مطالعه کنید و هر یک که برای شما مناسب بودند را انتخاب بفرمایید.

دیدگاه ها

نظری یافت نشد

دیدگاه خود را ثبت کنید

امتیاز:
1401/7/23

مطالب مرتبط

پلتفرم تولیدات علاوه بر اینکه گام به گام تا پیشرفت کسب و کارتان همراه با شماست، سعی بر آن دارد تا اطلاعات تخصصی را که هر مدیر و دارنده ی کسب و کاری باید بداند، در اختیار شما بگذارد و علاوه بر ساختن حرفه ای مجموعه تان، مدیران حرفه ای نیز پرورش دهد.

کمپانی مرتبط