تاثیر اینترنت بر تبلیغات

تاثیر اینترنت بر تبلیغات
اصطلاح تبلیغات به نوعی از ارتباط بازمیگردد که از طریق آن مخاطبین و یا مشتریان برای انجام اقدامی (مانند خرید) متقاعد می شوند. در واقع این روش یک رسانه برای نمایش یک محصول و همچنین امکانی برای ایجاد انگیزه ی خرید در مصرف کنندگان می باشد. از ابتدای این ابزار بازاریابی مهم، تبلیغات فرم های سنتی داشت که با تبلیغات چاپی شامل روزنامه، مجله، بروشور، آگهی چاپی جدا از تبلیغات محیطی که دیوارها و بیلبوردها را می پوشاند و تبلیغات رسانه ای که شامل تلویزیون، رادیو و اینترنت می باشد. در میان این روش ها، اینترنت به عنوان یک قهرمان حقیقی در صدر قرار دارد. گرچه روش های سنتی هنوز درصد خوبی از دنباله روهای وفادار را دارند، تبلیغات آنلاین اینترنتی از سال 2001 با سرعت در حال رشد است. نظرسنجی نشان داد که مورد علاقه ترین شکل تبلیغات در اینترنت، یک افزایش حدود 18% بین سال های 2001 تا 2006 با تولید درامد حدود 21.2 میلیارد دلار در سال 2007 بود که یک پرش بزرگ 26%ای بود در مقایسه با سال 2006 . تبلیغات مربوط به مصرف کننده در حدود 55% از درآمد بود. آمار نشان می دهد که روند رشد تبلیغات، به شدت به اینترنت وابسته است. تبلیغات محصولات و خدمات از طریق اینترنت برای تضمین صرفه جویی زمان موثرتر و کاراتر است. تبلیغاتی فوری و سریع منتشر می شوند که با زمان یا محدودیت جغرافیایی محدود نگردد (مانند تبلیغات اینترنتی)، بنابراین می توان به مشتریان در مقیاس جهانی دست یابی پیدا نمود. این موضوع موجب دست یابی کسب و کار به نکات کلیدی به وسیله ی دیده شدن یک محصول، پسندیدن، سفارش و حتی پرداخت آنلاین می شود. علاوه بر این تبلیغات اینترنتی به فرد یا کمپانی تبلیغ دهنده نیز محدوده اندازه گیری تاثیرگذاری تبلیغاتشان را نیز می دهد. تبلیغ دهندگان میتوانند تعداد دفعاتی که بر تبلیغ آنها کلیک شده است را ببینند و تعداد صحیح بازدید کنندگان سایت را بدانند و حتی امکان خرید از طریق اینترنت را فراهم کنند. علاوه بر این نام های بزرگی چون گوگل و یاهو از طریق تبلیغات اینترنتی به جایگاه متفاوتی دست پیدا کردند. این سایت ها به جای اینکه تنها یک هدف کلامی بیان شود، به وسیله ی شارژ تبلیغ دهندگان بابت کلیک هایی که بر تبلیغ آنها می شود، تبلیغ دهندگان را به صورت موفقی به پرداخت بابت عملکرد تبلیغ، به درج تبلیغ جذب کرده اند. استفاده از اینترنت به عنوان رسانه ی تبلیغاتی همچنین تاثیر مستقیم بر سود تبلیغ دهنده دارد. اینترنت امکان سفارشی سازی تبلیغات در دو قالب محتوایی و ارسال بر وب سایت ها را به تبلیغ دهندگان می دهد. برای مثال، تبلیغات مفهومی و کلمات تبلیغی گوگل و همچنین یاهو را می توان بیان کرد. بازاریابی جستجو فرصتی برای نمایش آگهی ها در صفحه نتیجه جستجو یا در صفحات وب خاص فراهم می کند. اینترنت همچنین به افرادی که بودجه محدودی دارند به عنوان تبلیغ دهندگانی که دامنه ی پیشنهاد تبلیغات در گوگل براساس چگونگی انتشار تبلیغات دارند کمک می کند. این به این معنی است که تبلیغ کننده فقط برای تعداد کلیک بر تبلیغ وی هزینه پرداخت می نماید. اینترنت همچنین تبلیغاتی را هدفمند تر نموده است. برنامه های خاصی نظیر Google AdWords و AdSense وجود دارد که در آنها تبلیغات با محتوای بازار هدف مطابقت دارد. علاوه بر این، تبلیغات اینترنتی راه های مختلفی برای قرار دادن تبلیغات دارد. که شامل تبلیغات متنی در صفحه نتایج جستجو موتور، وبلاگ ها، بازاریابی ایمیل، شبکه های تبلیغاتی، تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین و تبلیغات شبکه اجتماعی می باشد. بنابراین اینترنت بعد جدیدی از تبلیغات محسوب می گردد. باور عموم این است که چیزی که بیشتر دیده می شود، بیشتر فروش می کند و اینترنت تبلیغات را برای دیدن عموم قابل رویت تر می کند.

دیدگاه ها

نظری یافت نشد

دیدگاه خود را ثبت کنید

امتیاز:
1396/12/15

مطالب مرتبط

پلتفرم تولیدات علاوه بر اینکه گام به گام تا پیشرفت کسب و کارتان همراه با شماست، سعی بر آن دارد تا اطلاعات تخصصی را که هر مدیر و دارنده ی کسب و کاری باید بداند، در اختیار شما بگذارد و علاوه بر ساختن حرفه ای مجموعه تان، مدیران حرفه ای نیز پرورش دهد.

کمپانی مرتبط

Array