نکاتی ضروری که در طراحی موفق یک استارتاپ منعطف باید رعایت کرد
 نکاتی ضروری که در طراحی موفق یک استارتاپ منعطف باید رعایت کرد
نکاتی ضروری که در طراحی موفق یک استارتاپ منعطف باید رعایت کرد
بسیار دیده ایم کسب و کارهای نوپا و یا همان استارت اپ هایی که در شروع بسیار موفق و با رشد خوب پیش رفته اند ولی بعد از گذشت مدت زمانی خبر از ورشکستگی ان ها به گوش می رسد.
ایا تا به حال به علت این موضوع فکر کرده اید؟ پاسخ به این سوال قبل از شروع یک فعالیت جدید ، تامل در طراحی مدل کسب وکار منعطفی است که بتواند پاسخگوی نیاز های بازار امروز، با توجه به وجود تغییرات دائمی و چالش های جدی برای استارتاپ های نوپا باشد.
یکی از کلید های موفقیت استارتاپ ها، دارا بودن یک مدیر با ذهن باز و انعطاف پذیر در طراحی مدل کسب و کار منعطف می باشد. چنانچه مدیر دارای این استعداد نباشد و یا به فراگیری ان علاقه ای نشان ندهد ، کل مجموعه را در خطر انداخته و به سمت ورشکستگی قدم برخواهد داشت.
می توان انعطاف پذیری را در حوزه های زیر به کار بست:
1.در رابطه با مشتریان: در حقیقت شما نباید فقط به دنبال افراد خاص به عنوان مشتریان خاص باشید بلکه صحیح تر این است که مخاطبان شما طیف های زیادی از افراد جامعه را در بر بگیرند. به این طریق شما شانس رویارویی با فرصت ها و ایده های جدید و در نتیجه بیشتر شناخته شدن را به دست خواهید اورد.
2.قانون های کسب و کار: یکی از ضربه های اساسی به کسب و کار شما ، وضع قوانین خشک و غیر قابل انعطاف است. این نوع قوانین شانس اینکه بتوانید با تغییرات بازار همگام شوید و فرصت موفقیت را از شما سلب می کند. پا فشاری و تکیه بر متد های قدیمی کسب و کارتان به زودی شما را از رده خارج خواهد کرد.در حالی که وضع قوانین انعطاف پذیر و منطقی پاسخی به نیاز امروز بازار است.
3.به روز رسانی خدمات و محصولات: پافشاری بر خدمات همیشگی و چسبیدن به همان محصولات قبلی شما را از رقابت با رشد سریع بازار امروز باز می دارد. امروزه با وجود فضای رقابتی شدید حاکم بر بازار، مشتریان دائما در حال شناخت و تجربه ی محصولات و خدمات جدید هستند و نیازهای مشتریان به سرعت در حال تغییر است. همواره باید سعی کنید در طول مدت زمان ، همگام با تحولات بازار و تغییر نیاز مخاطبانتان ، محصولات و خدمات متناسب با نیاز های روز ایشان را ارائه دهید.