تولیدات خانگی پرسود کدام هستند؟

تولیدات خانگی پرسود کدام هستند؟

از تولیدات خانگی پرسود چیزی می‌دانید؟ یکی از شیوه‌های تولید که نه تنها در ایران بلکه در جهان در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌ است، شیوه تولید خانگی است. تولیدات خانگی با گسترش اینترنت هر روز بیش از پیش گسترش پیدا می‌کند.

تولیدات خانگی در واقع نوعی خوداشتغالی به شمار می‌آیند و مزیتی که این کسب و کارها دارند، این است که مشاغلی جمع و جور و زودبازده هستند و بخش قابل توجهی از مردم جهان در حال حاضر مشغول به آن هستند.

زنان بیشتر به آن‌ها می‌پردازند و به این ترتیب هم می‌توانند به اشتغال و درآمدزایی بپردازند و هم به مسئولیت‌های خانگی خود رسیدگی کنند. اما آشنا شدن با آن‌ها تنها نیمی از مسیر است.

برای اینکه در این مسیر موفق باشید، باید کسب وکار خود را تبلیغ کنید. برای این کار ما به شما سایت تولیدات را پیشنهاد می‌کنیم که متشکل از یک تیم قوی و مطمئن است که می‌توانید تبلیغ محصولات خانگی خود را با خیال راحت به آن‌ها بسپارید.

تولیدات هنری

هنر همیشه در تاروپود زندگی مردم ما جاری بوده‌ است و در قسمت‌های مختلف خانه خود از آثار هنری استفاده می‌کنند.

همین امر فرصت خوبی برای هنرمندان ایجاد می‌کند که در خانه به تولید آثار هنری بپردازند و آن‌ها را به فروش برسانند. تولیدات خانگی در زمینه هنری شامل انواع نقاشی، تابلوسازی، مجسمه‌سازی، خطاطی و .... می‌شود.

تولید فرش

اگر چه مراکز زیادی هستند که با استخدام افراد زیادی اقدام به بافتن فرش می‌کنند، اما خود شما نیز می‌توانید با خرید لوازم مورد نیاز بافتن فرش مثل تخته مخصوص، رنگ و نخ به تولید فرش در خانه بپردازید.

صنایع دستی

صنایع دستی یکی دیگر از تولیدات خانگی پرسود است که اتفاقا طرفداران زیادی نیز در میان مردم دارد. از مهم‌ترین صنایع دستی می‌توانیم به نساجی اشاره کنیم که شامل این موارد است:

ابریشم بافی، احرامی بافی، برک بافی، فرت بافی، شعر بافی، ترمه بافی، شمد بافی، جاجیم بافی ( ساچیم بافی) ، موج بافی (ماشته بافی )، چادر شب بافی، دارایی بافی (ایکات )، زری بافی، سجاده بافی، سیاه چادر بافی، عبا بافی، گلیچ بافی، مخمل بافی، شال بافی، نوار بافی، وریس بافی، حوله بافی، مرس بافی، نساجی سنتی، اجاق قراقی.

تولید پوشاک

این دسته از تولیدات خانگی طیف وسیعی از محصولات را شامل می‌شود، به همین دلیل از تولیدات خانگی پرسود به شمار می‌آید. این محصولات انواع رده‌های سنی، انواع طراحی از کژوال گرفته تا رسمی را شامل می‌شود.

جواهرسازی


می‌توانید در خانه به تولید جواهرات بپردازید یا بخشی از این کار را انجام دهید. برای مثال می‌توانید به تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در خانه مشغول شوید یا به طراحی جواهرات بپردازید و در تولید جواهرات نقشی مهم ایفا کنید. شما می‌توانید با انتخاب این نوع از اشتغال درآمد خوبی هم کسب کنید.

سفال و سرامیک و کاشی سنتی

از دیگر صنایع دستی که در گروه مشاغل خانگی پرسود طبقه‌بندی می‌شود، می‌توانیم به ساخت سفال و سرامیک و کاشی سنتی اشاره کنیم که از محصولات پرفروش در ایران هستند.

سفال و سرامیک ( سفالگری)، سفال نقش برجسته، خرمهره سازی، کاشی زرین فام، کاشی مشبک، کاشی معرق، کاشی معقلی، کاشی مینایی، کاشی هفت رنگ، نقاشی روی لعابی، نقاشی زیر لعابی، نقاشی روی سفال همگی از فعالیت‌هایی هستند که زیر مجموعه این شاخه از هنرهای دستی به شمار می‌آیند.

تولیدات دام و شیلات

گروه دیگری از تولیدات خانگی پرسود هستند که مربوط به خوراک انسان‌ها بوده و مربوط به تولید دام می‌شوند. لیست مربوط به این گروه از این قرار است:

پرورش دهنده اردک گوشتی، پرورش دهنده بوقلمون گوشتی، پرورش دهنده کرم ابریشم (نوغان داری)، پرورش دهنده غاز بومی، پرورش دهنده کبک، پرورش دهنده گاو شیری، پرورش دهنده گوسفند، بز، پرورش دهنده مرغ بومی، پرورش دهنده گاومیش، پرواربندی گوساله، پرواربندی بره، پرورش دهنده زنبور عسل و پرورش دهنده بلدرچین. پرورش اسب نیز ایده خوبی است که برای شرکت در مسابقات اسب‌سواری برای اسب‌سواران می‌تواند بسیار پرسود باشد. پرورش شیلات و ماهی نیز در زمره تولیدات پرسود در فضای منزل به شمار می‌آیند.

تولیدات خانگی پرسود در کشاورزی

کشاورزی دیگر حوزه‌ای است که با تولیدات خانگی در آن افراد می‌توانند به سود بالا دست پیدا کنند. البته در بخش تبدیلی و تکمیلی آن. تولیداتی که در این بخش می‌توانید انجام دهید، عبارت هستند از:

پخت انواع نان، نبات پزی، شیرینی پزی سنتی و خانگی، تولید رشته آشی، نخود پزی ( نخود چی )، تولید شیره انگور، خرد کردن و بسته‌بندی قند، برشته کردن گندم، تولید و بسته‌بندی انواع مربا، بسته‌بندی شکر سفید، تولید و بسته‌بندی محصولاتی نظیر لیمو عمانی، موسیر و سیر، پوست کنی، لپه کردن حبوبات و بسته‌بندی آن بسته‌بندی ادویه جات آسیاب نشده، تولید و بسته‌بندی سمنو و انواع حلوای سنتی، تولید و بسته‌بندی قره قروت، تولید و بسته‌بندی نقل و آب نبات، تهیه و بسته‌بندی نشاسته، تولید و بسته‌بندی شکلات، تهیه و بسته‌بندی سقز ( فقط استان کردستان)، بسته بندی و درجه بندی محصولات زراعی، تولید و بسته‌بندی کودهای ارگانیک، تولید و بسته بندی ورمی کمپوست، تهیه انواع کودهای فسیلی، تهیه بوجاری و بسته‌بندی بذر، پیاز و غده محصولات زراعی و زینتی، خدمات جمع آوری شیر، ابریشم کشی خانگی، بسته بندی تخم‌مرغ بومی، استحصال و بسته‌بندی روغن شترمرغ.

در پایان

هدف ما در این مقاله معرفی تولیدات خانگی پرسود بود که همه مخصوصا خانم‌های خانه‌دار می‌توانند با آن‌ها به کسب درآمد بپردازند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای تولید محصولاتی باکیفیت‌تر و بیشتر، سعی کنید کلاس‌های آموزشی آن را بگذرانید یا از افراد متخصص درباره شغل موردنظر خود اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق اینترنت محصولات خود را به دیگران معرفی کنید که ما برای این کار tolidat.ir را معرفی کردیم.

با داشتن اراده بالا و یک تیم متخصص برای تبلیغ محصولات و خدمات شما، قادر خواهید بود کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. لازم به ذکر است که معاونت توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعي با طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از شما حمایت خواهد کرد.

دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی لیست کامل این مشاغل را اعلام کرده است. به یاد داشته باشید که قبل از اقدام به شروع این کار در دستورالعمل اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل‌خانگی را مطالعه بفرمایید.

دیدگاه ها

نظری یافت نشد

دیدگاه خود را ثبت کنید

امتیاز:
1401/1/27

مطالب مرتبط

پلتفرم تولیدات علاوه بر اینکه گام به گام تا پیشرفت کسب و کارتان همراه با شماست، سعی بر آن دارد تا اطلاعات تخصصی را که هر مدیر و دارنده ی کسب و کاری باید بداند، در اختیار شما بگذارد و علاوه بر ساختن حرفه ای مجموعه تان، مدیران حرفه ای نیز پرورش دهد.

کمپانی مرتبط